Stránka 1 z 6  > >>

08.08.2019

Corticoid Tactics

25.06.2019
Stahlhaken
fotografie
18.04.2019
Pretext
fotografie
14.03.2019
Radical Love
fotografie
05.02.2019
Geoethics: #10 A New Underground
fotografie
06.12.2018
Alonso, chci se s tebou mazlit. To je celý.
fotografie
24.10.2018
Dětská pojistka
fotografie
21.09.2018
Moment #1: Buď bude zítra pršet, nebo zítra pršet nebude
fotografie
21.08.2018
Outdoor Cinema
fotografie
19.07.2018
The Most Perfect Bird
fotografie
11.06.2018
Gentle reminder
fotografie
19.04.2018
Studie
27.03.2018
Přes čáru
fotografie
 

Dalibor Knapp: Corticoid Tactics

výstava 8. 8. - 12. 9. 2019
vernisáž: 8. 8. 2019, 19:00
kurátorka: Nela Klajbanová
 
https://www.facebook.com/vitrinadeniska/videos/2280774975311271/

Vitrína Deniska
Denisova 5, Olomouc
www.vitrinadeniska.cz

Tlumíme projevy problémů a neřešíme jejich podstatu a samotnou příčinu. Kortikoidní taktiky mohou sloužit jako metafora současných globálních problémů, které nás neustále obklopují.

Účinky kortikoidů jsou velmi vysoké, a proto mají tyto léky nezastupitelný význam při léčbě mnoha různých onemocnění. Různé formy kortikoidů však neléčí skutečné příčiny nemocí, ale slouží především k tlumení imunitního systému a blokují silné autoimunitní reakce. Prostřednictvím animovaných grafů představí Dalibor Knapp ve Vitríně Denisce sérii několika souběžně zaznamenaných jevů vztahujících se k tématům digitálního prostoru, klimatické krize, budoucnosti, vztahu viditelného a neviditelného, blízkého a vzdáleného atd. Diagramy a grafy, které autor skicoval v posledním roce, popisují jednotlivé, místy nesouvisející projevy kortikoidních strategií. Samotný popis je však opět jen povrchovým, spíše estetickým; neřeší skutečné příčiny, ale spíše je nezúčastněně pozoruje.

grafika: Zdeněk Růžička
https://zdenekruzicka.tumblr.com/
Poděkování: Hana Špendlíková, Martin Búřil

Dalibor Knapp je autorem videoesejí, textů a instalací. Ve své práci se zabývá výzkumem sociální a kulturní vrstvy reality a zkoumá konstrukce různých jazyků, které o ní vypráví. V posledních letech se věnuje tématu technologie a jejímu působení na sociální, kulturní a environmentální vztahy. Společným rysem těchto děl je vždypřítomná otázka lidského poznání. Dalibor vystudoval Centrum audiovizuálních studií na FAMU (MgA.) a Teorii kultury na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (PhDr.). V roce 2013 navštěvoval Lensbased class profesorky Hito Steyerl na Universität der Künste v Berlíně. Je kurátorem vzdělávací platformy pro digitální kulturu, umění a technologie Transmit a členem studia Množina.

daliborknapp.com

---------
Našimi partnery jsou:
PAF, LITR, Ministerstvo kultury, Statutární město Olomouc, Olomoucký kraj, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky
 
 
 
Mark Ther: Stahlhaken
výstava 26. 6. - 21. 7. 2019
vernisáž: 25. 6. 2019, 18:00
kurátor: Jakub Frank

Vitrína Deniska
Denisova 5, Olomouc
www.vitrinadeniska.cz

Výstava Stahlhaken je rekonstrukcí jedné epizody z existence vitríny – Die Schaufenster auf der Franz Josef Straße 3 in Olmütz. Dobu, kdy se epizoda udála, můžeme jen přibližně odhadovat. Historická autenticita příběhu není však zásadní. Do určité míry podléhá historickým reáliím, z větší části je však pábitelskou invencí vypravěče. Epizoda je navíc vedlejší, ve vztahu k hlavní příběhové linii působí jako snadno přehlédnutelný detail v pozadí ústředního motivu. V kontextu prací Marka Thera můžeme původ formálních aspektů výstavy Stahlhaken hledat jak v jeho filmech, ve kterých vypráví smyšlené příběhy konstruované na pozadí pravdivých událostí, tak na jeho výstavní projekty z posledních let, ve kterých konstruuje nebo rekonstruuje realitu podle svého vlastního estetického a funkčního systému. Tato rekonstruovaná realita a její jednotlivé detaily se často vymykají „správnému“ kompozičnímu i obsahovému řešení a sofistikovanou cestou se zaměřují na ironicky subverzivní motivy umístěné mimo hlavní centrum naší pozornosti.

Mark Ther (*1979, žije v Praze)
Mark Ther je vizuální umělec, autor filmů a uměleckých instalací. V roce 2011 se stal laureátem Ceny Jindřicha Chalupeckého. Ve svých filmech často pracuje se smyšlenými příběhy vsazenými do skutečného kontextu. Důležitým tématem jsou pro něj menšiny a události spojené s německým obyvatelstvem na českém území. Redukované výrazové prostředky a precizní práci s detailem využívá jak ve filmech, tak ve svých instalacích a v poslední době také v kresbě.

---------
Našimi partnery jsou:
PAF, LITR, Ministerstvo kultury, Statutární město Olomouc, Olomoucký kraj, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky
 
 
 
Cítí instituce emoce? A pokud ano, můžeme jim je věřit?
Pretext je předstíraný důvod, záminka pro ospravedlnění určitého jednání.

----------------------

Jiří Žák: Pretext
Vitrína Deniska, Denisova 5, Olomouc
Vernisáž: 18. 4, 18:30
Výstava: 19. 4. – 19. 5. 2019


Jiří Žák (1989) vystudoval Akademii výtvarných umění v Praze v ateliéru Tomáše Vaňka. Absolvoval stáže v Ateliéru sochařství Dominika Langa a Edith Jeřábkové na UMPRUM, v Šalounově ateliéru pod vedením Ruth Noack a na Univerzitě umění a designu v Karlsruhe v ateliérech Isaaca Juliena a Vadima Fishkina. V roce 2015 působil v kolektivu Galerie 207 na UMPRUM. Je členem Ateliéru bez vedoucího. Ve své tvorbě se zabývá videoesejistickým přístupem a kritickou reflexí historických událostí i současnosti. Pracuje pro Artyčok TV a Národní filmový archiv.

Vernisáži bude předcházet projekce filmu Jiřího Žáka Mateřské město v divadelním sále Divadla na cucky na Dolním náměstí 42 v Olomouci.

----------------------

Jiří Žák: Mateřské město
Divadlo na cucky, Dolní náměstí 42, Olomouc

Projekt Mateřské město, jenž získal cenu EXIT 2015, se zabývá konkrétními historickými souvislostmi kolonizace brazilských území společností Baťa. Kolonizační aspekt nemá v českém prostředí mnoho příkladů, ale činnost a celosvětový rozmach známého obuvnického impéria v období první republiky si v tomto smyslu pozornost zaslouží. Esejistická forma videa slouží jako alternativní komentář k muzeálním exponátům a dobovým materiálům, které jsou dnes ve Zlíně veřejnosti prezentovány prostřednictvím expozice s jediným možným výkladem.

Vernisáž a projekce je součástí 5. ročníku XY 2019 – výstavy s procházkou / procházka vernisážemi, společného projektu olomouckých nezávislých galerií.

www.vitrinadeniska.cz
www.xyolomouc.com

----------------------

Našimi partnery jsou:
PAF, Ministerstvo kultury, Statutární město Olomouc, Olomoucký kraj, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky
 
 
 
Vendula Kolářová
Imunity
10. 4.–17. 4. 2019

Vernisáž
10. 4. 2019
18:00

Prezentace tvorby
UC UP Konvikt, Ateliér intermédií
Univerzitní 3, Olomouc
19:00

Vitrína Deniska
Denisova 5, Olomouc
www.vitrinadeniska.cz

Výstava probíhá v rámci Fashion Event DOTEK 2019.

Vendula Kolářová (*1995) je studentka Fakulty výtvarných umění v Brně, Ateliéru Tělového designu. Spolupracuje s opavskou galerií Cella a spolkem Bludný kámen. Ve své tvorbě se zabývá především lidským tělem, jeho přítomností a absencí. Často se pohybuje na hranici mezi designem, sochou a objektem, v rámci ateliérových projektů se zaobírá také performance. Podstatným prvkem je pro ni možnost interakce díla s publikem.

Vendula Kolářová v instalaci pracuje s oděvem, který definuje jako prostředek chránící naše těla před okolními vlivy. Stává se tedy ochrannou vrstvou našich těl. Pokud dojde k jejímu narušení, tělo se stává zranitelným. Jak se staráme o naše těla, kdo o naše těla pečuje, jakým působem se léčíme? Výstava Venduly Kolářové je o nervozitě z narušení zdraví a intimitě procesu uzdravování.
 
 
 

Darina Alster: Radical Love
15. 3. – 9. 4. 2019
Vitrína Deniska
Denisova 5, Olomouc
 
Vernisáž a performance
14. 3, 18:00

Kurátorka: Marie Meixnerová
Hosté: Clamp Satinsky, Cyril Nováček, Oliver Heller

Vitrína Deniska
Denisova 5, Olomouc

www.vitrinadeniska.cz

Po vernisáži spojené s radikální performance bude následovat krátká revitalizační přestávka na občerstvení v jednom z přilehlých restauračních zařízení, od 19:30 pak prezentace tvorby Dariny Alster v ateliéru Intermédií (Konvikt, Univerzitní 3, Olomouc).

Večer završí hudební set kapely Jadran v Konvikt bistro & bar (Univerzitní 3, Olomouc).

vstup zdarma 0,-

Instalace a performance jedné z nejznámějších českých performerek pracujících s tělesností, tématy mateřství, času či polarity technokratického a duchovního světa, Dariny Alster (*1979). Její výstava Radical Love promění vitrínu v lightbox, který se stává předmětem jakéhosi procesu. Ať už jde o klimax nebo sebezničení, zanechává na ní určité stopy... (Marie Meixnerová)

Darina Alster patří mezi umělkyně, které o sobě dávají vědět zřetelně formulovanou výpovědí o hranicích a limitech dnešního světa. Zajímá ji okamžitá sociální skutečnost, ale také neměnné danosti lidské duše, archetypy a tajemství. Narušováním hranic konvenčního vnímání otevírá nejrůznější tabu a kriticky se vyslovuje ke společnosti. (Martin Klimeš)

http://darinaalster.tumblr.com/


Fotografie: Airida Rekstyte, Litva

Otevřeno nonstop / Open nonstop

Našimi partnery jsou: 
PAF, Ministerstvo kultury, Statutární město Olomouc, Olomoucký kraj, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky

 

Radical Love  

Spolubytí. Iné tělo iná těla. Tělo jako sociální experiment. Cruising bodies… Láska je kolektivní tělo. Tělo vztahu. Tělo společenství. Být spolu. Tělo společnosti. Láska převedená skrze teplo na kapitál.

Sexualita, polarita. Le Penis & La Vulva a jiné typy květin místo mozku, jejich schopnost dohodnout se na společných i individuálních hrách či sněních… Tělo jako brána do nevědomí.

Gender jako překonaný koncept. Metagender. Animus versus Anima přeblikává každou vteřinu jinak nebo podle toho jak se ráno probudí… Androgynus. Anima Mundi. Duše světa. Kolektivní tělo světa. Láska Matky Země. Její vědomí tvoří lidé kráčející po tváři Země…

Kůže světa, nervová sít světa… Internet jako externalizované autonomní myšlení.

Láska projevená v konverzacích na síti…

Free Love without borders. Love without attachment.

Božská láska a člověčí podřízenost různým modlám. Animalita je tak osvobozující!

Člověk zvíře lidské tělo s duší zvířete klečí na všech čtyřech kroutí bokama chlemtá krev. Povýšení & ponížení. Hierarchie. SM hrátky. Objektifikace. Redukce.

Moudrost sexuality. Radikální otevřenost.

Láska jako důvěra ve spojení. Mentální bloky rozpouštějící se v moři Lásky...

Hněvivá božská tvář. Vyšší síla zhmotněná vně společnosti jako ekologická katastrofa. Vytěsnění nepříjemných okolností. Tanec na potápějícím se korábu… Zmizelé živočišné druhy a přírodní procesy materializované v metodách lidského myšlení.

Růst bujení bušení tání vání rozpouštění sání tvrdnutí.

Labouring Mother Earth.  Ostrý karnální sex.

Tekutost. Melting ice contemplation… Vědomí neustále se rozpouštějícího ledovce.

Smashed political body… Jakým novým slovem bychom v tuto chvíli nahradili slovo Feminismus?

Darina Alster

 

 
 
 
 
Andrea Pekárková
Geoethics: #10 A New Underground

výstava: 6. 2. – 8. 3. 2019
vernisáž a prezentace tvorby: 5. 2. 2019, 19:00
úvodní slovo: Karel Havlíček
kurátorka: Marie Meixnerová

Vitrína Deniska, Denisova 5, Olomouc
www.vitrinadeniska.cz


Andrea „Neo“ Pekárková (*1985) alias AKA47 vystudovala Vizuální komunikaci – digitální média na Fakultě umění a architektury v Liberci. V letech 2010–2013 s přáteli provozovala libereckou Galerii 3x3, která prezentovala mladé nezávislé umění. Pro její volnou tvorbu, v níž se věnuje především žánru VJ performance, videu a volné grafice, je typická práce s apropriací existujícího vizuálního materiálu, živelná koláž a výrazná barevnost. V tomto duchu od roku 2015 rozvíjí také cyklus digitálních koláží Recreation / Virtual Wellness, v němž propojuje alternativní medicínu se současným vizuálním jazykem, když se na ploše více než sto sedmdesáti prací snaží umocnit terapeutickou harmonii vizuálního vjemu.

Součástí cyklu je i výrazně „antiantropocentricky“ zaměřený soubor prací Geoethics, který začal vznikat loni v létě v reakci na radikální změny životního prostředí a extrémní horka jako předzvěst nastupující Velké klimatické změny. A New Underground, v pořadí desátá takto profilovaná koláž, zobrazuje environmentální hnutí jako zatím okrajové a alternativní, nicméně realizovatelné, a v posledku vítězící nad paradigmatem nadřazenosti a vykořisťování toho, kdo se nebrání.

„Recreation si nebere za úkol diváka traumatizovat, ale pozitivním způsobem nabízet možnou cestu k narovnání a uzdravení. Tedy i uzdravení planety, jakožto autonomního organismu.“

Práce z cyklu Recreation / Virtual Wellness jsou k vidění na www.instagram.com/recreationwellness.

-------
otevřeno nonstop

Našimi partnery jsou:
PAF, Ministerstvo kultury, Statutární město Olomouc, Olomoucký kraj, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky
 
 
 
 
Martin Kohout: Alonso, chci se s tebou mazlit. To je celý. / Alonso, I Just Want to Spoon You. That's All.
Kurátor – Alexandr Jančík

Výstava je součástí programu PAF Olomouc 2018

Vernisáž: 6. 12. 2018, 18:00
Výstava: 6. 12. 2018 - 5. 1. 2019
Otevřeno nonstop / Open nonstop

Už jste v Olomouci přešli přese všechny červené, a i tak toho ještě nemáte dost? V tom případě vítejte u nás. You’ve crossed all the red lights in Olomouc and you still haven’t had enough? In that case, you’re welcome
 
 
 

Magdaléna Manderlová
Dětská pojistka
24. 10. - 24. 11. 2018

Roman Štětina
Moment #1: Buď bude zítra pršet, nebo zítra pršet nebude
22. 9. – 20. 10. 2018

Tomáš Kajánek
Outdoor Cinema
22. 8. 2018 - 18. 9. 2018


Alžběta Wolfová
The Most Perfect Bird
20. 7. 2018 - 14. 8. 2018

Dominik Gajarský
Gentle reminder
11. 6. – 24. 6. 2018
Vitrína Deniska

Juliana Höschlová
LDPD Ride
10. 5. – 5. 6. 2018
Vitrína Deniska

Mira Gáberová
Studie
Vitrína Deniska

Tomáš Petřík
Přes čáru
27. 3. - 13. 4. 2018
Vitrína Deniska

Kamilia Kard
I’M a TOTAL BABE
22. 2. – 17. 3. 2018
Vitrína Deniska

Jana Bernartová
Hyperloop
17. 1. - 9. 2. 2018
Vitrína Deniska

Vladimír Havlík
Růže je
13. 12. 2017 — 13. 1. 2018
Galerie konText, TIC
Radnická 4, Brno


Petr Šprincl, Marie Hájková
Genesis
7. 12. 2017 - 5. 1. 2018
Vitrína Deniska


Žaneta Reková
BOMBIČKA
13. 11. - 4. 12. 2017
Vitrína Deniska


Martin Fišr
Střed
7. 11. – 2. 12. 2017
Galerie konText, TIC
Radnická 4, Brno