
Barbora Kleinhamplová: Přetížení
3. 12. 2020 – 31. 1. 2021
Kurátorka: Nela Klajbanová
Život. Ušmudlaná, lepkavá hromada příběhů a emocí.
Jsme obklopeni obecnou deziluzí, apatií, polarizací a institucemi ovládanými vlivem peněz. Vzdorujeme, uhýbáme, kroutíme se, protékáme; a někdy pak už ani nepoznáme rozdíl mezi rezistencí a pádem, obětí a vykoupením, mučením a vysvobozením.
Našimi partnery jsou:
PAF, Statutární město Olomouc, Ministerstvo kultury, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky

výstava 25. 9. – 25. 10. 2020
kurátorka – Nina Michlovská
litrolomouc.cz
LITR, PAF, Statutární město Olomouc, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky

Vernisáž: 29. 8. 2020, 21:00
Výstava 29. 8. – 20. 9. 2020
Kurátorka: Katarína Skálová
Ale späť na začiatok k Olomouci. Jedným z dôvodov, prečo sa v roku 2012 rozhodla Eva Krhutová z Olomouce odísť, je vraj to, že je to len barokový skanzen. A jedinou architektúrou, ktorá tam za niečo stála, bola pôvodná budova Prioru, ktorú "rozšmelcovali na suť do cest". Výstavka Ztracené město vo Vitríne Deniske je Eviným návratom do Olomouce. V nej spomína na svoju obľúbenú pamiatku, ktorá hlavne miestnymi za pamiatku uznaná nikdy nebola. Niesla si vždy bremeno spojené s dobou svojho vzniku a okolností, za ktorých vznikla. Že bolo kvôli nej zničené archeologické nálezisko a bola necitlivo zasadená oproti milovanému gotickému Chrámu svatého Mořice. Z Evinej spomienky sa však stáva fetišizovaný objekt, ktorý sa vzďaľuje svojej pôvodnej betónovej predlohe.
---------
Výstava je součástí projektu Punctum x HROB
---------
Našimi partnery jsou:
HROB, Punctum, PAF, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky

Výstava 19. 6. – 19. 7. 2020
Kurátor: Petr Krátký
"Abstraktní fotografie 0.2" je jednou z autorových prací, ve kterých tématizuje (zdánlivě nemožné) vytvoření abstraktní, a tedy nezobrazivé a neobrazné fotografie. Využívá reálné situace selhání fotoaparátu během záznamu hudebního vystoupení, kdy se výstupem stává namísto obrazu pouze zelená plocha vyplňující celý prostor fotografie. Tato situace i přes výslednou absenci obrazu ukazuje víc než kdy jindy ostatní z parametrů fotografie. Ta totiž jako standartní výstup fotoaparátu obsahuje údaje o místě pořízení a čase jejího vzniku. Výstup takového typu dovoluje zamyslet se nad některými z charakteristických parametrů digitální fotografie odkrývajících lépe podstatu tohoto média. Výsledná estetika navazuje na práci českého fotografa a průkopníka nezobrazivé fotografie, Jana Svobody (1934 – 1990), který v sedmdesátých a později osmdesátých letech dvacátého století pracoval s fotografií způsobem zdůrazňujícím její objektovost a hmotnost. Jeho kompozice z této doby zachycují fragmenty, útržky nebo celé stohy fotografických zvětšenin, tématizujících médium fotografie v dobovém kontextu výtvarného umění a média samého. Známé jsou pak především role fotografií dovolující divákovi nahlédnout pouze na část jejího obrazu. Směřuje tím k vnímání obrazu způsobem umožňujícím vyznění snahy o přiblížení tohoto média směrem třeba právě k sochařství či malbě. Zájem o dosažení dojmu objemu a hmotnosti zobrazovaných objektů je charakteristický nejen pro práci Jana Svobody, ale i pro médium fotografie samotné. Fakticky se jedná právě o jednu z elementárních vlastností tohoto média. Svobodova práce pak jakoby dekonstruovala tyto základní principy a vytvářela obraz na nich založený, stejně jako obraz dovolující vyznění těchto principů divákovi svoji otevřeností a specifickou estetikou pohybující se někde na pomezí snapshotu a Cezannova zátiší.
Jiří Procházka (1996) je studentem katedry fotografie FAMU v Praze. Jeho autorská tvorba se vyznačuje zacházením s časovostí a s ní spjatou symbolikou. Fotografii využívá jako prostředek k uvažování nad východisky svých prací nežli pouze jako svébytné formální médium.
---------
Našimi partnery jsou:
PAF, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky

KREHKOSŤ BYTIA
Vitrína Deniska, Denisova 5, Olomouc
vernisáž 20. 1. 2020, 17:30
výstava 21. 1. – 15. 2. 2020
COMMON SENSE
Galerie XY-1 , Dolní nám. 23/42, Olomouc
vernisáž 20. 1. 2020, 18:00
komentovaná prohlídka: 14. 2. 2020, 17:30
výstava 21. 1. – 27. 2. 2020
kurátorka: Monika Beková
----------------------------------------------
Slovenská umělkyně Lenka Lukačovičová se ve své výtvarné praxi věnuje tématu každodennosti. V denních situacích hledá performativní momenty, které vznikají v poslední době zejména v interakci se svou roční dcerou, či v běžném životě. Na jedné straně zodpovědná dospělá matka, performerka na straně druhé, která se snaží s nadlehčenou formou vnímat opakující se, ale i tak vždy nové jevy.
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. / Supported using public funding by Slovak Arts Council.
5. 12. 2019 – 5. 1. 2020
PAF Olomouc, 2019

Overall Office: think more all over you
vernisáž: 11. 11. 2019, 19:00
kurátorka: Nela Klajbanová
Vitrína Deniska
Denisova 5, Olomouc
www.vitrinadeniska.cz
Výstava je třetí prezentací studia Overall Office navazující na instalaci s názvem Think More Basic About You, která byla letos uvedena v pražské galerii City Surfer.
Studio pohybující se na hraně módního a uměleckého prostředí, prozkoumává rozdílné způsoby prezentace oděvů a vřele vítá kritické myšlení v jejich světě. Overall Office hledá cesty jak fungovat mimo hlavní módní systém, ale zároveň vytvářet limitované edice oděvů pro denní nošení. Paralelní zálibou Overall Office jsou spirály, sběratelská posedlost a virální projektování podprahové reklamy do všech spirál světa…
www.overall-office.com
@overall_office
Po vernisáži proběhne prezentace tvorby studia Overall Office (Ateliér intermédií, UC UP Konvikt, přízemí).
---------
Našimi partnery jsou:
PAF, LITR, Ministerstvo kultury, Statutární město Olomouc, Olomoucký kraj, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky
Lukáš Prokop: to contain (WITHIN)
Vernisáž: 20. 9. 2019, 19:00
Výstava 21. 9. – 21. 10. 2019
Kurátor: Ateliér video FaVU
Původní význam se zabydlel v objektu, ulitě jeho nastávající nezištné existence. Uschován, bezpečně uzamčen sobě samému v hnízdě nepoznaných. Objekty se zabydlely v prostoru dychtivého hledání významu, fraktálu forem. Písmo k textu a text k obsahu – do nekonečna. Na které úrovni opravdu existují?
Lukáš Prokop studuje 3. rokem v Ateliéru video na Fakultě výtvarných umění v Brně. Ve své tvorbě se formálně pohybuje na hranici pohyblivého obrazu, instalace, grafického designu a módy. Důležitým tématem v Prokopově práci je tzv. posthumanismus a neantropocentrický způsob uvažování. Zkušenosti s 3D animací v posledních projektech převádí do fyzických objektů a instalací. Prokopovy výstupy často překračují škatulky jednotlivých žánrů a forem. Typickým příkladem je klubová scéna, kde se velice aktivně pohybuje. Pod pseudonymem H5io6i54k se věnuje vlastní producentské činnosti a jeho digitální díla se stala součástí vizuální identity široké škály hudebníků jako např. Aethereal Arthropod, Jonáš Gruska, spolupracuje také s labely Genot Centre, Gin&Platonic, Flood, aj.
22:30 | Nádvoří Konviktu
chasm, everlasting damnation | live set
noise / dark ambient
http://animal.ffa.vutbr.cz/~xvprokop/index.html
Výstava je realizována ve spolupráci s knižním veletrhem LITR.
---------
Našimi partnery jsou:
PAF, LITR, Ministerstvo kultury, Statutární město Olomouc, Olomoucký kraj, Vladimír Vaca, jlbjlt, Artmap, Kožené věcičky