Stránka 1 z 6  > >>

06.12.2018
Alonso, chci se s tebou mazlit. To je celý.
24.10.2018
Dětská pojistka
fotografie
21.09.2018
Moment #1: Buď bude zítra pršet, nebo zítra pršet nebude
fotografie
21.08.2018
Outdoor Cinema
fotografie
19.07.2018
The Most Perfect Bird
fotografie
11.06.2018
Gentle reminder
fotografie
19.04.2018
Studie
27.03.2018
Přes čáru
fotografie
22.02.2018

I’M a TOTAL BABE
fotografie

17.01.2018
Hyperloop
fotografie
12.12.2017
Růže je
fotografie
13.11.2017
BOMBIČKA
fotografie
07.11.2017
Střed
fotografie
 
27.06.2017

(c) merry


 

výstava: 28. 6. - 29. 7. 2017

vernisáž
27. 6. 2017
17:30
Galerie  konText , TIC
Radnická 4, Brno

kurátor: Alexandr Jančík
www.vitrinadeniska.cz

galerie-tic.cz/2017/06/algoritmus


*Nametest je horoskopem dneška.* (Josef Mrva)

Mája, Mary, esomary, krvavamera, (c) merry, Mary Meixner – osobnost Marie Meixnerové (* 1986) a její umělecké projevy charakterizují především promyšlené proměny identit, odvaha jít na dřeň i udivující pracovní produktivita. Jako mediální teoretička se věnuje soustavné reflexi netartové estetiky, postinternetu a sociálních sítí v rámci rozsáhlé publikační a editorské činnosti (25fps, Flash Art, Fotograf, Cinepur, A2 ad.). Své aktivity na tomto poli završila realizací průkopnické antologie #mm net art – internetové umění ve virtuálním a fyzickém prostoru prezentace. Zásadním způsobem ji ovlivnilo působení v pozici kmenové dramaturgyně Přehlídky filmové animace a současného umění PAF v Olomouci, která se jí doslova dostala pod kůži, když si na paži nechala jako performativní umělecký projekt vytetovat logo PAF.

S podobně intenzivním osobním nasazením přistupuje k vlastní tvorbě. Pod uměleckým pseudonymem (c) merry se během posledních pěti let vyprofilovala v čelnou představitelku net artu – takovému škatulkování se však kategoricky brání prostřednictvím neustálých proměn kreativních strategií. Jako umělkyně spojovaná především s prostředím internetu a s glitchovou estetikou začala své performativní fyzické akty v krátkých streamovaných videích čím dál častěji přechylovat do galerijního prostředí.

Leitmotivem multimediální instalace je princip algoritmu, řízené náhody, se kterým souvisí otázky jako dezinformace, manipulace, šalba, nakládání s informacemi a soukromím (vlastním i svých přátel) či ovlivňování. Autorka sama vnímá algoritmus jako přelud, iluzi, závoj, falešný návod k interpretaci reality za postranním účelem, jako cosi mocensky motivovaného, poplatného různým stereotypům a utvrzujícího v zakonzervovaném vnímání reality. Praktickým odrazem tohoto postoje se stávají personifikované, leč automaticky generované horoskopy a účelově vytvářené osobnostní testy, které jsou aktuálně masově distribuovány skrze sociální sítě. Z jejich dikce zhmotňuje (c) merry obraz vlastní budoucnosti.

<— pozvánka  —> fotografie