Stránka 1 z 6  > >>

06.12.2018
Alonso, chci se s tebou mazlit. To je celý.
24.10.2018
Dětská pojistka
fotografie
21.09.2018
Moment #1: Buď bude zítra pršet, nebo zítra pršet nebude
fotografie
21.08.2018
Outdoor Cinema
fotografie
19.07.2018
The Most Perfect Bird
fotografie
11.06.2018
Gentle reminder
fotografie
19.04.2018
Studie
27.03.2018
Přes čáru
fotografie
22.02.2018

I’M a TOTAL BABE
fotografie

17.01.2018
Hyperloop
fotografie
12.12.2017
Růže je
fotografie
13.11.2017
BOMBIČKA
fotografie
07.11.2017
Střed
fotografie
 
09.08.2017

David Bartoš


Enviromem
fotografie

 

 

David Bartoš
Enviromem
výstava: 9. 8. - 9. 9. 2017

vernisáž
8. 9. 2017
17:30
Galerie konText, TIC
Radnická 4, Brno


kurátoři: Marie Meixnerová & Alexandr Jančík
www.vitrinadeniska.cz

 

Prostějovský rodák David Bartoš (* 1993) a frontman kapely Chilly Weather na výtvarnou scénu vstoupil před několika lety coby student výtvarné tvorby na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde se výrazně zformoval jeho výtvarný projev směřující k intermedialitě a konceptuálním přístupům. Olomouckou zkušenost a vliv pedagoga a umělce Vladimíra Havlíka později obohatil o souběžnou perspektivu ateliéru environmentu Barbory Klímové a Matěje Smetany na brněnské FaVU.
Jeho kladný vztah k přírodě, spojený mj. s aktivním horolezectvím, se promítl v řadě environmentálních akcí a happeningů (například štemberovské nošení kamenů na vrch Kosíř) či landartových intervencí v krajině. Jeho tvorba se projevuje skalně konceptuálními východisky (mnohé jeho práce svou náladou navazují na zlatou éru českého akčního umění 70. let), neoddiskutovatelnými stopami hravosti a smyslu pro humor a k tomu citem s lehkostí se vyjadřovat k palčivým politickým a společenským otázkám. Dalšími konstantními jmenovateli jsou práce s textem (ať již v psané, či čtené formě) a suverénní přístup k videu.
U Bartoše je od počátku typický jeho zcela přirozená energie a zájem stát se aktivním hybatelem kulturní scény, ať již jako iniciátor happeningů, kurátor a galerista nezávislé prostějovské Galerie Cyril ve věži tamějšího kostela, či jako iniciátor diskuzí kolem pro něj podstatných společenských otázek, jež ústí ve svébytné umělecké projevy. Podobně pojal i svou absolventskou práci Integrální humanismus (2017) na Katedře výtvarné výchovy UP, pro niž vytvořil společenskou doktrínu integrálního humanismu, propagujícího současné humanistické otázky a světový mír profesionální rétorikou politických kampaní.
Podobně uvažuje i v konceptu pro výstavu Enviromem, v níž postupně vyplňuje niky KonTextu simulovanou alternativní realitou podléhající autorským manipulacím. Praktiky sociologického průzkumu zde konfrontuje s aktuálními mechanismy šíření memů, hoaxů a konspiračních teorií, čímž ilustruje nejen cirkulaci informací v masmédiích a sociálních sítích, ale především přeměnu člověka neposkvrněného ničím, a tak plně svobodného, v objekt, který jedná, myslí, poznává, vzdělává se, žije v rámci ideologií, ať už společenských, kulturních, politických nebo náboženských.