Stránka 1 z 6  > >>

24.10.2018
Dětská pojistka
fotografie
21.09.2018
Moment #1: Buď bude zítra pršet, nebo zítra pršet nebude
fotografie
21.08.2018
Outdoor Cinema
fotografie
19.07.2018
The Most Perfect Bird
fotografie
11.06.2018
Gentle reminder
fotografie
19.04.2018
Studie
27.03.2018
Přes čáru
fotografie
22.02.2018

I’M a TOTAL BABE
fotografie

17.01.2018
Hyperloop
fotografie
12.12.2017
Růže je
fotografie
13.11.2017
BOMBIČKA
fotografie
07.11.2017
Střed
fotografie
22.09.2017
Denis
fotografie
 
07.11.2017

Martin Fišr


Střed
fotografie
 
 

výstava: 7. 11. – 2. 12. 2017
 
vernisáž
7. 11. 2017
17:30
Galerie konText, TIC
Radnická 4, Brno

kurátorka: Nina Michlovská
 

Martin Fišr. Insitní umělec a umělec hobbista. Kurátor, který byl kurátorem v době, kdy se ještě lidem, co připravují výstavy, neříkalo kurátor. Znalec moderního a současného umění. Nenápadný dělník a spolutvůrce uměleckého provozu. Zdrcující kritik. Správce depozitáře, který by nejradši přemaloval Rembrandta černým čtvercem. Vysokoškolský pedagog a věčný student. Fatální váhavec, pro kterého se (ne)možnost rozhodnutí stala nosným tématem. Vizuální nenasyta a znalec bizarní estetiky. Ve své výtvarné tvorbě často využívá obrazový materiál, který považujeme za nepotřebný brak. Pracuje s jeho nezaměnitelnou vizualitou, kterou chápe jako specifický odraz doby. Zajímá ho, jak koresponduje s obrazem, který si o určité době utváříme. Ať již jsme ji prožili na vlastní kůži nebo jen zprostředkovaně. Zažívá zvláštní druh souznění se starými reprodukcemi na schodištích bytovek, ať už jde o pohled na alpy v ranním sluníčku nebo Špálu v nejskvělejších barvách. Sběratel pohlednic z doby předcházející jeho dětství. Rád se jimi obklopuje. Doslova. Dlouho vybírá. Třídí. Pro své koláže citlivě volí dvojice pohlednic, z nichž jen ta jedna dokáže dopovědět příběh té druhé. S ironií sobě vlastní vypráví mikropříběhy na pomezí klukovského snu, zprostředkovaného zážitku a noční můry ze školy v přírodě. Vytváří radostné domácí instalace. Obdivovatel německých reklamních kalendářů a magazínů z časů, kdy devadesátá léta byla na vrcholu. Vymaskované reprodukce překrývá barvou. V maximální možné míře. Pak vede chirurgicky přesný řez, který odhaluje jen pramálo, protože jen pramálo za to stojí.

Nina Michlovská

<— pozvánka  —> pozvánka