Stránka 1 z 6  > >>

21.08.2018
Outdoor Cinema
fotografie
19.07.2018
The Most Perfect Bird
fotografie
11.06.2018
Gentle reminder
fotografie
19.04.2018
Studie
27.03.2018
Přes čáru
fotografie
22.02.2018

I’M a TOTAL BABE
fotografie

17.01.2018
Hyperloop
fotografie
12.12.2017
Růže je
fotografie
13.11.2017
BOMBIČKA
fotografie
07.11.2017
Střed
fotografie
22.09.2017
Denis
fotografie
19.09.2017
RITUAL INVEST A.S. IČO: R2I0T1U7S
fotografie
20.08.2017
Kolikrát jsi člověkem?
fotografie
 
07.12.2017

Petr Šprincl, Marie Hájková


Genesis
fotografie

7. 12. 2017 - 5. 1. 2018
vernisáž: 7. 12., 18:00

Petr Šprincl a Marie Hájková navázali autorskou spolupráci už během studií v Ateliéru intermédií u Václava Stratila na brněnské FaVU a v současnosti jsou velmi výraznou tvůrčí dvojicí se zcela charakteristickým rukopisem. Pro jejich tvorbu je typická zneklidňující poetika, čerpající z temných stránek skutečnosti i z práce s osmimilimetrovým filmovým materiálem či VHS technikou, kdy jsou typické vlastnosti daného záznamového materiálu a zejména obrazové chyby obvykle vzniklé jeho opotřebením či narušením struktury zpředmětňovány, estetizovány až fetišizovány. Audiovizuální polohu tvorby zpravidla dotváří bohatá ikonografie přesahující médium pohyblivého obrazu, která získává prostor k prezentaci v rámci galerijních instalací nebo v módních kolekcích tvůrčí platformy Flash & Brain.

Práce Šprincla a Hájkové balancují na pomezí fikce, dokumentu a experimentu, přičemž jejich společným rysem je zkoumání různých společenských podob zla, skrývaného nezřídka pod tenkou slupkou každodenní reality. To platí o snímku Čapatý Ján, za nějž v roce 2013 získali hlavní ocenění v soutěži PAFu Jiné vize, dokumentární grotesce o vykradači hrobů Ondřeji Jajcajovi Vajcaj, apokalyptickém medajlonku hokejisty Gretzkyho 99 či americké temné postmoderní detektivce se záběry Ku-klux-klanu Blue Box. Dvojnásob pak o průběžně vznikajících epizodách volného seriálu o Moravě Morava, krásná zem, kde více než v ostatních pracích do popředí vystupuje národopisný element prostoupený archetypální symbolikou a, v tomto případě, temnou stranou jihomoravského folkloru.

Jižní Moravu tematizuje taktéž instalace objektu ve Vitríně Denisce Genesis – geneze zrození nového kroje, nového nacionalismu, který dovede ke zkáze celou Moravu, tedy svět. Nový kroj odkazující na připravovaný třetí díl nekonečné série Morava, krásná zem III: Genesis je vystaven jako prodejní objekt ve vitríně alias nacionalismus ve slevě.

Slovy Zdeňka Škromacha: „Zapalte ohně, naše vínečko a škvarky si vzít nedáme!“

Petr Šprincl, Jiří Neděla, Marie Meixnerová

<— pozvánka  —> fotografie