Stránka 1 z 6  > >>

20.09.2019
to contain (WITHIN)
08.08.2019
Corticoid Tactics
fotografie
25.06.2019
Stahlhaken
fotografie
18.04.2019
Pretext
fotografie
14.03.2019
Radical Love
fotografie
05.02.2019
Geoethics: #10 A New Underground
fotografie
06.12.2018
Alonso, chci se s tebou mazlit. To je celý.
fotografie
24.10.2018
Dětská pojistka
fotografie
21.09.2018
Moment #1: Buď bude zítra pršet, nebo zítra pršet nebude
fotografie
21.08.2018
Outdoor Cinema
fotografie
19.07.2018
The Most Perfect Bird
fotografie
11.06.2018
Gentle reminder
fotografie
19.04.2018
Studie
 


Petr Dub: VE STŘEDU JE CTNOST
 
17. 5. - 9. 6. 2012
VITRÍNA DENISKA, Denisova 5, Olomouc
 
Vernisáž proběhne ve středu 16. 5. 2012 v 18.00
Výstavu uvede Nina Michlovská

Na vernisáž naváže prezentace tvorby Petra Duba,
která se uskuteční v 19.00 na Půdě
(1. Máje 3, Olomouc, zastávka U Dómu)
 
Našimi partnery jsou: Pastiche Filmz, PAF, Vladimír Vaca,
                                   Dan Halamíček a Kožené věcičky
Více informací na:
www.facebook.com/vitrinadeniska
www.vitrinadeniska.cz


Umění nekalé soutěže

Pohledu do Denisovy ulice je možné výtvarným artefaktem konkurovat jen těžko.
Panorama vizuálního mixu svépomocí zbudovaných obchodů, pohaslých hospod
a Muzea výtvarného umění, jež od historického centra Olomouce oddělují projíždějící
tramvaje, představuje ve své všednosti spektákl sám o sobě. S nadsázkou se můžeme
ptát, zda-li je tento obraz obrazem stavu naší společenské transformace, krátkým
zastavením v jejím průběhu nebo znakem konce polistopadových nadějí?

Jestliže vnímání umění spočívá především v dohodě, jaké jsou znaky umění, co tato
kategorie představuje a pochopitelně i jakým způsobem umění prezentovat, pak je
Vitrína Deniska dobrým příkladem cechovní konspirace. Od "matky zakladatelky“
nezávislých a dispozičně radikálních výstavních prostor, tedy od holešovické vitríny
skupiny Bezhlavý jezdec, dělí Denisku více jak šestnáct let. Je proto na místě
podotknout, že nebezpečí aktuální domácí „dohody" v umění spočívá právě ve ztrátě
odvahy riskovat při hledání originálních řešení na úkor „tematizace“ místní situace,
uzavřeného „sociálního návyku" či „oborové zvyklosti". Ve stejný moment stále platí,
že radikální estetické a hodnotící soudy lze nabývat a vynášet stejně snadno, jako lze
opakovat logický protimluv: ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA.

Petr Dub
<— fotografie  —> pozvánka