Stránka 1 z 8  > >>

08.02.2024
Prototypekla! (prequel)
fotografie
07.12.2023
Some People May Find This Offensive or Disturbing
fotografie
22.09.2023
Kudy chodí makak?
fotografie
27.07.2023
Distant Relatives (LCB Corp)
fotografie
23.05.2023
Where the Sea Swallowed a Woman
fotografie
15.03.2023
Monday Morning
fotografie
21.02.2023
Na hladině mlhy
fotografie
03.12.2022
In This Moment of History
fotografie
31.08.2022
I Remember The Time
fotografie
28.07.2022
Corpus
fotografie
26.03.2022
Horizont věží
fotografie
05.11.2021
Začít vidět
Kapitola III: VOYEUR XXI
fotografie
15.10.2021
Začít vidět
Kapitola II: PALÁC VIDĚNÍ
fotografie
 
16.05.2012

Petr Dub


Ve středu je ctnost
fotografie

 
17. 5. - 9. 6. 2012
VITRÍNA DENISKA, Denisova 5, Olomouc
 
Vernisáž proběhne ve středu 16. 5. 2012 v 18.00
Výstavu uvede Nina Michlovská

Na vernisáž naváže prezentace tvorby Petra Duba,
která se uskuteční v 19.00 na Půdě
(1. Máje 3, Olomouc, zastávka U Dómu)
 
Našimi partnery jsou: Pastiche Filmz, PAF, Vladimír Vaca,
                                   Dan Halamíček a Kožené věcičky
Více informací na:
www.facebook.com/vitrinadeniska
www.vitrinadeniska.cz


Umění nekalé soutěže

Pohledu do Denisovy ulice je možné výtvarným artefaktem konkurovat jen těžko.
Panorama vizuálního mixu svépomocí zbudovaných obchodů, pohaslých hospod
a Muzea výtvarného umění, jež od historického centra Olomouce oddělují projíždějící
tramvaje, představuje ve své všednosti spektákl sám o sobě. S nadsázkou se můžeme
ptát, zda-li je tento obraz obrazem stavu naší společenské transformace, krátkým
zastavením v jejím průběhu nebo znakem konce polistopadových nadějí?

Jestliže vnímání umění spočívá především v dohodě, jaké jsou znaky umění, co tato
kategorie představuje a pochopitelně i jakým způsobem umění prezentovat, pak je
Vitrína Deniska dobrým příkladem cechovní konspirace. Od "matky zakladatelky“
nezávislých a dispozičně radikálních výstavních prostor, tedy od holešovické vitríny
skupiny Bezhlavý jezdec, dělí Denisku více jak šestnáct let. Je proto na místě
podotknout, že nebezpečí aktuální domácí „dohody" v umění spočívá právě ve ztrátě
odvahy riskovat při hledání originálních řešení na úkor „tematizace“ místní situace,
uzavřeného „sociálního návyku" či „oborové zvyklosti". Ve stejný moment stále platí,
že radikální estetické a hodnotící soudy lze nabývat a vynášet stejně snadno, jako lze
opakovat logický protimluv: ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA.

Petr Dub
<— fotografie  —> pozvánka